Distanční vzdělávání

Distanční vzdělávání pro děti MŠ Nový Šaldorf

Vážení rodiče,

 jelikož neprobíhá běžná předškolní výuka a pro děti ze třídy Soviček je povinná školní docházka, přicházíme s distanční výukou. Nabídka rámce činností a aktivit z jednotlivých oblastí dle RVP PV, které je možno realizovat v podmínkách distančního vzdělávání  (v domácích podmínkách). Budeme rádi, když s Vašimi dětmi nabídku absolvujete a doufáme, že pro ně bude přínosem i zábavou. Potřebný materiál najdete v uvedených přílohách.

                                                                        Těšíme se na brzké shledání opět v mateřské škole!

 

Plán distanční výuky MŠ Nový Šaldorf

Zimní radovánky (téma z ŠVP)

Budeme pozorovat zimní počasí, a přiblížíme si časové pojmy (dny, měsíce, roční doby, části dne), prostorové pojmy. Přiblížíme dětem charakteristické znaky zimy, vlastnosti sněhu a ledu, změny v počasí. Nezapomeneme ani na zvířátka v zimě. Prostřednictvím zimních sportů povedeme děti k poznání, že pohyb je důležitý pro naše zdraví, ale že je nutné zároveň dbát na bezpečnost svou i druhých. Rovněž se seznámíme s některými hudebními nástroji, budeme poznávat jejich hlas a zvuk.

Dítě a jeho tělo

  • Praktické denní činnosti pro rozvoj hrubé a jemné motoriky, pro celkovou koordinaci pohybů celého těla (prostírání stolu, úklid prádla ze sušáku, úklid nádobí -např. třídění příborů, zalévání květin, utírání prachu apod.).
  • Pohyb (venku i doma) – dlouhá pomalá chůze (rozvoj velkých motorických pohybů), jízda na kole, hry s míčem, tanec.
  • Činnosti a hry pro rozvoj jemné motoriky (puzzle, korálky, mozaiky, stavebnice, třídění materiálů, omalovánky, modelína apod.).
  • Sebeobslužné aktivity (oblékání, zapínání zipu, knoflíků, obouvání, zavazování tkaniček u bot, hygiena, stolování atd.).

Výstupy (co dítě zvládá) – umí prostřít stůl, dá příbor správně, spáruje ponožky, umí obsluhovat své oblečení bez pomoci dospělého, zvládne samostatně hygienu na WC včetně použití toaletního papíru, smrká samo do kapesníku, který vyhodí ho do koše, jí vidličkou a nožem….

Dítě a jeho psychika

  • Čtení, vyprávění, naslouchání (v roli vypravěče se střídá dítě s dospělým – vyprávění dle obrázků, využití knížek, časopisů atd.).
  • Činnosti podporující myšlení, poznávací procesy a zájem o poznání nového (např.

pozorování v přírodě, sledování počasí, prohlížení knížek atd.)

  • Hry podporující paměť, soustředění (PEXESO, DOMINO, slovní hry –slovní fotbal, hádanky, jazykolamy atd.).
  • Hry podporující představivost a fantazii (malování, kreslení, skládačky, tvoření  

     z materiálů, stavebnice…).

  • Hry podporující seznamování s matematickými pojmy (manipulace, třídění předmětů a věcí dle vlastností, párování do dvojic, pojmenování barev, tvarů, počítání, porovnávání množství atd.).
  • Hry na rozvoj orientace v prostoru i na ploše (nahoře/dole – hry a manipulace

s předměty v domácnosti, stavebnice, popis obrázků.

Výstupy – umí vyprávět slyšené, naslouchat čtenému, podle obrázků zvládne převyprávět příběh, pojmenuje předměty v domácnosti a ví, k čemu slouží, jakou mají barvu a z jakého materiálu jsou vyrobené, zvládne dát předmět na/do/pod/nad/vedle, určí, co je nahoře/ dole 

            Dítě a ten druhý

  • Komunikace s druhými, dodržování pravidel komunikace.
  • Hry s pravidly - společenské hry (např. Člověče nezlob se), hry na něco.
  • Sdílení zážitků, co druhému udělá radost, co naopak?

Výstupy – chápe k čemu jsou pravidla, respektuje jednoduchá herní pravidla, umí účelně komunikovat (požádá o něco, sdělí, co ho bolí….apod.)

             Dítě a společnost

  • Pravidla společenského soužití (jak se chováme doma, jak na návštěvě, jak v obchodě, u lékaře apod.).
  • Hry na někoho – hraní rolí PANTOMIMA (na prodavačku, herce, opraváře apod.).

Výstupy – dítě umí pozdravit, rozloučit se, poprosit, poděkovat, uvědomuje si „co je dobře a co špatně“, „co se smí a co nesmí“.

        Dítě a svět

  • Pozorování a poznávání okolí dítěte a jeho rodiny (co se kde nachází, orientace v prostředí, které dítě obklopuje).
  • Činnosti zaměřené na péči o živou a neživou přírodu (zalévání květin, péče o domácí mazlíčky, pozorování venku, pokusy se semínky, encyklopedie a naučné knihy, sběr přírodnin atd.).
  • Seznamování s ekologií a ochranou přírody (třídění odpadu, šetření energií a vodou, recyklace atd.).

Výstupy – dítě zná své nejbližší okolí, cestu do bydliště a školky, umí se postarat o kytičku ve svém pokoji, o svého mazlíčka, umí třídit plast a papír, všímá si změn ve svém okolí.

Doporučení

  • Hrajte s dětmi běžné a známé hry, které znáte ze svého dětství (PEXESO, Domino, karty, Člověče nezlob se).
  • Dopřejte dětem denně pohyb (formou procházky, výletu po okolí, hry se sportovním náčiním – míčem, švihadlem, jízda na kole apod.)
  • Učte dítě stále a průběžně dodržovat pravidla - ideálně vlastním příkladem, využijte vhodné denní situace pro poznávání lidských vztahů. 
  • Pro další inspiraci přikládám odkazy na návody k výrobě krásných papírových vloček:

 FREE Printable Snowflake Pattern, Picture and Template Collection (marcels-kid-crafts.com)

a ještě na výrobu malých vlněných čepiček, které jsme měli v plánu vyrábět s dětmi v MŠ:

https://primanapady.cz/clanek-1640-miniaturni-cepicka-jako-vtipna-zimni-dekorace-na-vajicka-k-snidani/galerie/1

 

Pracovní listy

Přílohy

Úkoly a doporučené činnosti pro předškoláky ze třídy Soviček (1).docx

Úkoly a doporučené činnosti pro předškoláky ze třídy Soviček (1).docx
Typ souboru: DOCX dokument, Velikost: 1,35 MB
Datum vložení: 17. 1. 2021 12:20
Datum poslední aktualizace: 17. 1. 2021 12:35
Autor: Správce Webu

Počasí

dnes, pátek 26. 4. 2024
polojasno 15 °C 1 °C
sobota 27. 4. oblačno 17/4 °C
neděle 28. 4. zataženo 20/8 °C
pondělí 29. 4. oblačno 21/10 °C

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Počítadlo

Návštěvnost:

ONLINE:1
DNES:52
TÝDEN:483
CELKEM:101526